נוסד ב-1970

רישיון לאוטובוס

רוצים להיות נהגי אוטובוס? מתעניינים במקצוע, אך לא באמת יודעים מה נדרש מכם כדי לעסוק בו? במיוחד עבורכם ריכזנו את כל המידע שיסייע לכם בהבנת התהליך.

מהו התהליך להוצאת רישיון על אוטובוס?

תנאים להוצאת רישיון אוטובוס:
בכדי להוציא רישיון לאוטובוס, עליכם לעמוד במספר דרישות שקבע משרד התחבורה. הדרישות מתחלקות כך:

תנאים מקדימים• גיל 21
• בעלי רישיון נהיגה בתוקף עם וותק של שנתיים לפחות
• ידיעת השפה העברית ו/או ערבית ברמת קריאה
דרישות מתקדמות• קורס עיוני בפיקוח משרד התחבורה – 148 שעות ומעבר בחינות בהצלחה
• קורס מעשי בפיקוח משרד התחבורה ומעבר בחינות בהצלחה

הליך הבקשה להוצאת רישיון אוטובוס דרגה D

לפני שמתחילים ללמוד, עליכם להכין כמה דרישות מקדימות שיאפשרו לכם להתחיל בשיעורים ולאחר מכן, במידה ועברתם הכל בהצלחה, להוציא את הרישיון. להלן הליך הבקשה והמשימות שיהיה עליכם לבצע:
1. הצהרת מצב רפואי ואישור עיון במרשם פלילי – מתבצע באופן מקוון.
2. בדיקות ראייה.
3. בדיקות כשירות רפואית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים – כוללים מבחני מחשב, בדיקות פיזיולוגיות וראיון עם פסיכולוג.

עם הטפסים והאישורים האלו, יהיה עליכם לפנות אל המכללה שמלמדת את התחום. אנו בשרייבר מלמדים רישיון לאוטובוס בפיקוח משרד התחבורה.

מה לומדים בקורס העיוני?

הקורס העיוני מורכב ממגוון רחב של נושאים שנקבעו בחוק וכוללים את דיני התעבורה, תפעול אוטובוס באופן בסיסי, תפעול אוטובוס באופן מתקדם, עזרה ראשונה, תורת הרכב, איכות הסביבה, אנגלית, הגורם האנושי, הסעות ילדים, כיבוי אש, ביטחון טרור וחבלה, ידיעת הארץ, נגישות למוגבלים, יחסי אנוש ותרחישים מאתגרים ותאונות.
כל הנושאים חשובים והכרחיים כדי לעבור את הבחינה וגם כדי לעסוק במקצוע באופן תקין ועל פי החוק.

כמה זמן לוקח להוציא רישיון לאוטובוס?

הקורס העיוני על פי החוק מתפרש על 148 שעות לימוד שהן למעשה כחודש עד שלושה חודשים של לימודים, לפי מתכונת השיעורים שהתלמיד הצטרף אליה.
אל שעות הלימוד העיוניות מצטרפים שיעורי הנהיגה על אוטובוס שהמינימום שלהם מסתכם ב-40 שיעורים. לבעלי רישיון B ולבעלי רישיון C/C1, נדרשים 30 שיעורים. לבעלי דרגת רישיון E נדרשים 20 שיעורים. כמו כן, יש לחשב את הזמן של הבחינות העיוניות והמעשיות ואת הכנת המסמכים והבדיקות המקדימות. אפשר לומר שרישיון לאוטובוס לוקח כיום מספר חודשים.

כמה עולה להוציא רישיון לאוטובוס?

עלות רישיון לאוטובוס כוללת את ההוצאות על הקורס העיוני, הוצאות על שיעורי הנהיגה, עלות בדיקת כשירות שכיום מסתכמת ב-1000 שקלים. סה"כ מדובר בעלויות של 10,000 עד 20,000 שקלים לכל התהליך.

האם יש מימון או סבסוד?

כיום ניתן להוציא רישיון אוטובוס על חשבון המדינה. תהליך זה מתרחש עקב מחסור של נהגים בשנים האחרונות. ניתן להיכנס למשרד העבודה, שם מתוארים תנאי המימון באופן מפורט. חשוב לציין שהמימון אינו משנה את תנאי הלימודים והם מתנהלים כסדרם על פי חוק. חיילים משוחררים יוכלו להשתמש בכספי הפיקדון. 
כמו כן, ניתן ללמוד על חשבון חברת תחבורה ציבורית. בשרייבר תקבלו מידע נוסף.

למי מתאים לימודי רישיון על אוטובוס?

לימודי רישיון על אוטובוס מתאימים לכל מי שהגיע לגיל 21 ומעוניין במקצוע מעולה הכולל עבודה בסביבה של אנשים שמשתנה כל הזמן. כמו כן, על הלומד לאהוב נהיגה ולאהוב לנסוע בדרכים. אנשים שאוהבים את ההכרות עם כבישי הארץ, יוכלו להנות מאוד במקצוע זה.

למה ללמוד אצל שרייבר?

כשלומדים מקצוע ובמיוחד מקצוע כמו נהג אוטובוס, אתם רוצים לדעת שאתם לומדים אצל הטובים ביותר. אצלנו בשרייבר תוכלו להנות מצוות מורים מנוסים ואיכותיים שילמדו אתכם בצורה הטובה ביותר את החלקים העיוניים של המקצוע והמעשיים. יחד איתנו תקבלו את הניסיון והביטחון שאתם צריכים כדי להניע רכב גדול כמו אוטובוס ולהסיע בו נוסעים בבטחה.
בואו ללמוד מקצוע נהדר, להסיע אוכלוסיות מגוונות ולהנות מכבישי הארץ. בשרייבר ניתן להשיג מלגת לימודים או מימון מגוף מממן. למידע נוסף פנה למוקד השירות של שרייבר.

צריכים עזרה?
בודק...