הוצאת רישיון נהיגה בהליך מזורז

|

כמה עוברים טסט ראשון?

את השאלה הזו כמעט כל תלמיד נהיגה שואל את עצמו. בין אם אתם בשיעור השני ובין אם אתם כבר אחרי סימולציה, זה לגמרי לגיטימי לרצות לדעת מה הסיכוי האמיתי לעבור את מבחן הנהיגה המעשי (הטסט) כבר בפעם הראשונה. במאמר הזה תקבלו את התמונה המלאה: כמה באמת עוברים בטסט ראשון, מה משפיע על הסיכוי לעבור, אילו טעויות נפוצות גורמות לכישלון – ובעיקר: איך תוכלו למקסם את הסיכוי שלכם לצאת עם רישיון כבר בניסיון הראשון.

המספרים – מה הסטטיסטיקה אומרת?

נתונים שפורסמו בשנים האחרונות על ידי משרד התחבורה מגלים שבממוצע כ־30% מהנבחנים עוברים את מבחן הנהיגה המעשי בטסט הראשון (נכון לפי דוח ממצאי בחינת רגולציה קיימת והמלצות לשיפור של אתר הממשלה), כלומר – 3 מתוך 10. מדובר בנתון שמשתנה קלות משנה לשנה ותלוי גם באזור בו נערך הטסט, במדריך ובסוג הרכב.

לדוגמה, בערים מרכזיות עם עומסי תנועה גבוהים כמו תל אביב, חיפה או ירושלים – אחוזי ההצלחה בטסט הראשון עשויים להיות מעט נמוכים יותר. לעומת זאת, בערים עם תנועה רגועה יותר או אזורים פחות עמוסים, הנתון הזה קצת עולה. בכל מקרה, חשוב לזכור: המספרים האלו מייצגים ממוצע. זה לא אומר שאחד משני נבחנים ייכשל – אלא שהכול תלוי בהתאמה האישית, בהכנה, ובמורה שמלווה אתכם לאורך הדרך.

למה לא כולם עוברים בטסט ראשון?

יש הרבה סיבות לכך שאנשים נכשלים בטסט, ביניהן:

  • חוסר ביטחון – לא מעט תלמידים ניגשים לטסט כשהם לא באמת בטוחים בעצמם. הם אולי יודעים תיאוריה, אבל ברגע האמת – ההתרגשות משתלטת.
  • לחץ מיותר – עבור רבים, עצם הידיעה שמדובר בטסט יוצרת מתח, דופק גבוה וחוסר ריכוז.
  • התמודדות לקויה עם סיטואציות בכביש – צומת עמוסה, הולך רגל שמתפרץ, רכב עוקף – כל אלה דורשים תגובה נכונה ומיידית.
  • שגיאות בסיסיות – אותות לפני פנייה, התמקמות לא נכונה בנתיב, או חנייה שגויה.

מעניין לגלות שמרבית הנכשלים בטסט הראשון נופלים לא בגלל חוסר ידע, אלא בגלל תפקוד לקוי תחת לחץ או שגיאות קטנות שנובעות מחוסר תרגול מדויק.

בית ספר לנהיגה שדואג שתעברו כמה שיותר מוקדם

אחד היתרונות הברורים של ללמוד נהיגה במסגרת מקצועית, עם ניסיון מוכח, הוא הליווי הצמוד. בשרייבר בי"ס לנהיגה, לא שולחים תלמיד לטסט רק כי הגיע למספר השיעורים המינימלי. קודם כל בודקים מוכנות – ברמה המנטלית, המעשית והתנועתית. אם אתם לא מוכנים – לא תישלחו, גם אם התעקשתם. ואם אתם מוכנים – אתם תעברו. פשוט ככה.

השיעורים מצולמים, הטעויות מנותחות יחד באפליקציה, ויש סימולציות אמיתיות שמדמות את הטסט – כך שהרגע שבו אתם פוגשים את הבוחן, הוא לא הפעם הראשונה שאתם חווים את התחושה הזו.

האם יש הבדל בין סוגי הרישיון?

בהחלט. כשמדובר ברישיון לרכב פרטי (B), כמות הנבחנים גדולה יותר, ולכן גם אחוזי ההצלחה נמוכים יחסית. לעומת זאת, בטסטים עבור רישיון למונית, רישיון לרכב משא קל או כבד, או רישיון לאופנוע – מספר הנבחנים קטן יותר, והם לרוב בעלי מוטיבציה גבוהה, לפעמים עם ניסיון קודם, ולכן גם אחוזי ההצלחה עולים.

לדוגמה:

  • נהגים שבאים ללמוד נהיגה לצרכים מקצועיים, כמו נהגים בצבא או חברות היסעים – מקבלים לעיתים הכשרה ייעודית שמעלה את אחוזי ההצלחה.
  • תלמידים שמוציאים רישיון למונית, אוטובוס, אופנוע או רכב משא קל/כבד דרך מוסדות כמו שרייבר בי"ס לנהיגה – נהנים מהכנה מקצועית ורצינית, שמובילה לתוצאות גבוהות יותר בבחינה הראשונה.

האם כמות השיעורים משפיעה?

מאוד. אבל זה לא רק עניין של מספר – אלא של איכות. תלמיד שלוקח 40 שיעורים לא בהכרח מוכן יותר ממי שלמד 25. הכול תלוי בקצב האישי, במדריך, ובסוג השיעורים. בבית ספר לנהיגה שרייבר דוגלים בגישה של התאמה אישית: יש תלמידים שמוכנים אחרי 20 שיעורים, ויש כאלה שיצטרכו 35 כדי להרגיש ביטחון אמיתי.

מה שכן – תלמידים שלוקחים יותר מדי שיעורים רק כדי "להרגיש מוכנים", לפעמים נשחקים, מאבדים מוטיבציה או יוצרים תלות. לכן חשוב להגיע לטסט בזמן הנכון – לא מוקדם מדי, אבל גם לא מאוחר מדי.

איך תדעו שאתם מוכנים לטסט?

יש כמה סימנים ברורים:

  • אתם נוהגים כבר באופן עצמאי בלי שמתקנים אתכם כל הזמן.
  • אתם יודעים להתמודד עם כל תרחיש בכביש.
  • יש לכם ביטחון עצמי בנהיגה (אבל לא ביטחון יתר).
  • עשיתם סימולציה פנימית וקיבלתם אישור מהמדריך.
  • אתם מסוגלים לנהוג ברוגע, גם אם יש תקלות או עומסים.

אם אתם עדיין מרגישים שאתם "רק נוהגים לפי מה שאומרים לכם", כנראה שעדיין לא הגיעה השעה. מורה טוב ידע להכווין אתכם ולהמליץ לכם אם לפנות לטסט או 'להשתפשף' עוד קצת עד המבחן.

האם יש השפעה לבוחן?

כן, אבל בקטנה. כל הבוחנים עובדים לפי אותם קריטריונים ונהלים. עם זאת, יש כאלה שמשרים אווירה נעימה יותר, ויש כאלה שמלחיצים. אתם לא יכולים לבחור בוחן, אבל כן יכולים להגיע מוכנים לרמה שבה שום דבר לא יפיל אתכם. בנוסף, כיום המבחנים מתועדים והנתונים נמסרים למשרד התחבורה בצורה מסודרת מאוד, כך שלא מצב הרוח של הטסטר ביום המבחן יקבע אם תעברו או לא.

איך אפשר לשפר את הסיכוי לעבור בטסט ראשון?

כמה טיפים שמוכחים בשטח:

  1. תרגלו בתנאים אמיתיים – כולל נהיגה בלילה, בגשם, ובעומסי תנועה.
  2. עברו סימולציות מלאות – עם טיימר, ניתוח טעויות ומשוב.
  3. תרגלו הרפיה – כולל תרגול נשימות ומחשבות לחיזוק הביטחון העצמי.
  4. בחרו מורה שמתאים לכם – לא רק מקצועית אלא גם בגישה שלו ללמידה.
  5. אל תקפצו לטסט מוקדם מדי – אבל גם אל תמשכו סתם.

ומה אם לא עברתם?

זה קורה. והרבה. מה שחשוב זה לא לקחת את זה קשה מדי. תלמידים רבים מצליחים בטסט השני או השלישי. לעיתים מדובר בטעות קטנה שניתן לתקן בקלות, ולעיתים זה פשוט עניין של ניסיון. אצלנו בבית הספר לנהיגה גם תלמידים שנכשלו מקבלים ניתוח מלא של מה שקרה בטסט, הדרכה אישית, ושיעורים ממוקדים לתיקון – עד שהם עוברים.

לעבור בטסט ראשון – זה בהחלט אפשרי

אם אתם תוהים מה הסיכוי שלכם לעבור את הטסט הראשון, חשוב לדעת שהתשובה נמצאת אצלכם. עם מורה טוב, מסגרת מקצועית, תרגול נכון והכנה גם נפשית – זה בהחלט בהישג יד.

ב־שרייבר בי"ס לנהיגה, אנחנו רואים את זה קורה כל יום. תלמידים שמגיעים מוכנים, רגועים, ממוקדים – ויוצאים עם רישיון ביד.

המסלול להצלחה לא מתחיל ביום הטסט – הוא מתחיל ביום שבו בחרתם ללמוד אצל מי שמבין אתכם באמת. מעוניינים להתחיל את הדרך לרישיון עם סיכוי גבוה לעבור כבר בטסט הראשון? צרו קשר עם שרייבר בי"ס לנהיגה – הבחירה של עשרות אלפי נהגים מקצועיים.

לקבלת פרטים נוספים:

רוצה לקבל משרייבר
הצעת מחיר אטרקטיבית?

תג אמון הציבור

לימודים נוספים:

אהבתם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

מאמרים נוספים

לוגו שרייבר
שרייבר - בית ספר לנהיגה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם בית ספר לנהיגה >>
לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה, למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות.