חדש! רישיון נהיגה אוטומט על משאית קלה עד 12 טון
מדינת ישראל מאפשרת כיום להוציא רישיון אוטומט C1 על משאית קלה עד 12 טון. תלמידים שעד עכשיו נמנעו מלגשת ללמוד שיעורי נהיגה על משאית בגלל הגיר הרגיל, יוכלו לעשות זאת ובקלות.
מעכשיו, אצלנו בשרייבר, תוכלו להוציא רישיון נהיגה אוטומט על משאית קלה עד 12 טון בתנאים הבאים:
- גיל מינימלי לתחילת לימודים הוא 17.
- גיל הוצאת הרישיון בפועל הוא 18.
- מספר השיעורים המינימלי לנהג שאין לו רישיון B על רכב פרטי הוא 32.
- מספר השיעורים המינימלי לנהג שיש לו רישיון B על רכב פרטי הוא 20.
רישיון נהיגה אוטומט על משאית קלה עד 12 טון יאפשר לכם להשתלב במגוון עבודות המצריכות שימוש ברכבי גרירה, רכבי ביטחון, רכבי משא ואפילו רכבי חילוץ.
להלן טבלה המסכמת את תנאי קבלת רישיון למשאית עד 12 טון:
מאפיין |
פרטים ומידע |
סוג הרכב |
משאית קלה / רכב משא עד 12 טון, המכונה גם רכב עבודה כבד |
משקל הרכב המותר |
בין 3,500 ק"ג ל-12,000 ק"ג |
שימושים עיקריים |
הובלות קטנות, שליחויות, רכבי ביטחון, רכבי חילוץ, עבודה צבאית |
גיל מינימלי לתחילת לימודים |
17 |
גיל למבחן תיאורטי ומעשי |
17.5 |
גיל מינימלי לקבלת רישיון |
18 |
דרישות רפואיות |
טופס ירוק מאושר על ידי רופא משפחה, בדיקת עיניים מאופטומטריסט |
מבחן תיאוריה |
חובה לעבור מבחן תיאוריה כתנאי קבלה ללימודים |
מספר שיעורים נדרש ללא רישיון B |
32 |
מספר שיעורים נדרש לבעלי רישיון B |
20 |
למה רישיון למשאית עד 12 טון נחשב למשתלם מאוד?
רישיון דרגה C1 הוא לא רק כלי עבודה אלא גם דלת פתוחה לתחום רווחי ודינמי. המחזיקים ברישיון זה נהנים מאפשרויות תעסוקה מגוונות בענפי ההובלות, הלוגיסטיקה והעבודה הממשלתית. נהיגה במשאית קלה משלבת בין אחריות גבוהה לשכר מתגמל – שילוב שמושך לא מעט אנשים בעלי חיבור חזק לתחום הרכב והתובלה.
האם יש מימון ללימודים?
בית ספר לנהיגה שרייבר מאפשר להשיג מלגת לימוד או מימון מגוף מממן. למידע נוסף, פנו למוקד השירות של בית הספר ונשמח להסביר ולפרוס בפניכם את האפשרויות: 1800-23-2050.
טיפים חשובים להצלחה בלימודי נהיגה במשאית עד 12 טון
לא משנה אם אתם כבר בעלי ניסיון ברכב פרטי, נהיגה במשאית דורשת מיומנויות נוספות וכישורים שלא תמיד רלוונטיים לרכב פרטי. על מנת להצליח בלימודים ולהוציא רישיון C1 בקלות, הנה כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון:
-
התמקדו בשמירת מרחקים וניהול מרחב
נהיגה ברכב כבד דורשת תשומת לב מוגברת למרחקים וסיבובים. קחו את הזמן בתמרונים כדי להבין את המרחב של הרכב.
-
קחו כל שיעור ברצינות ושאלו שאלות
אל תהססו לשאול את המורה כל שאלה שיש לכם, גם אם היא נראית לכם בסיסית. נהיגה במשאית דורשת ידע רב והתמקדות בפרטים הקטנים.
-
תרגלו סבלנות והערכה מחודשת של מצבים
נהיגה במשאית כוללת תהליכים ממושכים ומורכבים. הקפידו להיות סבלניים בתהליך הלימוד והיו ממוקדים.
למה כדאי ללמוד רישיון למשאית עד 12 טון בשרייבר?
רישיון על משאית מביא עמו המון יתרונות והוא מאוד כדאי, אך חשוב לדעת כי הלמידה על רכב זה מעט שונה מנהיגה על רכב פרטי ומחייבת להתייחס להיבטים הטכניים והיבטי הדרך החשובים בעת נהיגה על רכב גדול. על מנת להשיג מטרות אלו, אתם חייבים לצדכם את המורים הטובים בתחום בעלי ניסיון רחב ושנות וותק. אנו בשרייבר לא מתפשרים על מקצועיות ואצלנו תוכלו להנות מצוות מורים זמין, סבלני עם המון ניסיון.
שלבי הלימוד בבית הספר לנהיגה "שרייבר"
- לימודי תיאוריה – הבסיס להבנת הכביש ורכב כבד – לימודי התיאוריה מתמקדים בהבנה מעמיקה של חוקי התנועה והתנהלות בטוחה עם משאית. כחלק מהלימודים תכירו את כללי הנהיגה במשאית, עקרונות ניהול המרחב והתנהלות נכונה במצבי חירום.
- שיעורים מעשיים – השליטה המלאה ברכב הכבד – שיעורי הנהיגה המעשיים ילוו אתכם בתהליך הלמידה, כולל תרגול תמרונים, נהיגה במתחמי תפעול צפופים ושילוב בכבישים מהירים ובכבישים עירוניים. בתהליך הלימוד תתמקדו בלמידה מעשית של תפעול הרכב, העמסת משקל נכון והתנהלות נבונה בסיבובים.
- מבחנים פנימיים ומבחן מעשי חיצוני – כדי לסיים בהצלחה את תהליך הלימוד, תעברו מבחנים פנימיים כחלק מההכנה למבחן המעשי החיצוני. במהלך המבחן המעשי ייבדקו יכולות הנהיגה שלכם במשאית, תגובתכם למצבים משתנים ויכולתכם לנהל את רכבכם בתנאים מורכבים.
לסיכום
רישיון למשאית עד 12 טון הוא מפתח למגוון רחב של אפשרויות תעסוקה יציבות ומתגמלות. עם הכשרה נכונה ותוכנית לימודים מסודרת, רוכשי הרישיון יוכלו להשתלב בקלות בעולם התחבורה והלוגיסטיקה, תחום שתמיד יש בו ביקוש לנהגים מקצועיים ומיומנים. מדובר בהזדמנות לרכוש כישורים מעשיים, לשלוט בתפעול כלי כבד ולהצטרף למקצוע שמציע אחריות רבה לצד אופק כלכלי מרשים.
רוצים לאתר מורה נהיגה בשרייבר – בית הספר המוביל ללימודי נהיגה? היכנסו עכשיו לאתר: https://www.shraiber.co.il/ או חייגו: 1-800-23-2050.