הוצאת רישיון נהיגה בהליך מזורז

|

רישיון משא כבד לחיילים – למה זו הזדמנות כלכלית מצוינת כבר אחרי השחרור?‏

חיילים רבים חושבים על העבודה הראשונה שלהם כבר לפני תום השירות הצבאי.‏ האפשרות להוציא רישיון למשאית כבדה בזמן השירות מעניקה יתרון עצום ביום שבו פושטים מדים.‏ השוק הישראלי סובל ממחסור מתמשך בנהגי משא כבד,‏ וחיילים משוחררים עם רישיון E יכולים להשתלב כמעט מיידית במשרות עם תנאים טובים ומשכורות מכובדות.‏

עובדה מפתיעה – הצבא מאפשר לחיילים להוציא רישיון E עוד בזמן השירות

בצה"ל קיימת אפשרות לחיילים בתפקידים מסוימים להוציא רישיון E,‏ המאפשר נהיגה על כלי רכב כבדים במיוחד,‏ לרבות סמיטריילרים.‏ ההכשרה הצבאית כוללת שיעורים עיוניים ומעשיים,‏ ובסופה מבחן מעשי מול בוחן מוסמך.‏

היתרון הגדול הוא שמדובר ברישיון מוכר גם באזרחות,‏ כך שהחיילים לא צריכים להתחיל הכול מחדש לאחר השחרור.‏ עבור מי שעסק בשינוע ציוד,‏ דלק,‏ תחמושת או אספקה,‏ הניסיון הזה הופך אותו למועמד מבוקש מאוד אצל חברות אזרחיות.‏

חיילים רבים מתארים את החוויה הזו כ"מתנה לחיים",‏ כי היא חוסכת אלפי שקלים של לימודים אזרחיים ומעניקה בסיס יציב ליום שאחרי השירות.‏

מה ההבדל בין רישיון E,‏ רישיון C ורישיון C1 ואיך הם פותחים דלתות לקריירה שלכם?

עולם רישיונות המשא הכבד יכול לבלבל בתחילה,‏ ולכן חשוב להבהיר את ההבדלים בין הרישיונות העיקריים:‏

סוג רישיון הגדרת המשאית אפשרויות עבודה מרכזיות
C1 משאיות עד 12 טון חלוקת סחורה עירונית,‏ הובלות קלות
C משאיות מעל 12 טון הובלות בין־עירוניות,‏ מפעלים,‏ מחסנים לוגיסטיים
E משא כבד מאוד כולל סמיטריילר שילוח בינלאומי,‏ הובלות כבדות,‏ עבודות תעשייה מורכבות

חיילים שמוציאים רישיון E במהלך השירות למעשה "מכוסים" גם על רישיון C ורישיון C1 כחלק מתהליך הלימודים לקבלת הרישיון. המשמעות היא שהם יכולים להשתלב במגוון רחב של משרות – החל מנהיגה במשאיות חלוקה עירוניות ועד להובלות כבדות בין־עירוניות.‏ זהו יתרון תחרותי אמיתי על פני מועמדים אחרים בשוק העבודה.‏

היתרון של חיילים משוחררים בשוק העבודה – ניסיון נהיגה מהשירות הצבאי

מעבר לרישיון עצמו,‏ החיילים מביאים איתם ניסיון מעשי רב.‏ בצבא,‏ נהגי משא כבד מתמודדים עם נסיעות ארוכות,‏ לעיתים בתנאים מאתגרים,‏ ועם אחריות כבדה על מטענים רגישים.‏

הניסיון הזה מוערך מאוד אצל מעסיקים אזרחיים.‏ נהג צעיר שמגיע עם רקע של מאות או אלפי קילומטרים על הכביש נחשב מקצועי ובשל יותר מהמתחרים שלו,‏ גם אם הם מבוגרים ממנו בכמה שנים.‏

מעסיקים בתחומי הלוגיסטיקה והשינוע מציינים לא פעם שחיילים משוחררים עם רישיון למשאית נכנסים לתפקיד "בריצה",‏ עם עקומת למידה קצרה ותפוקה גבוהה מההתחלה.‏

אפשרויות התעסוקה לנהגי משא כבד – לוגיסטיקה,‏ חברות שילוח ותעשייה

הביקוש לנהגי משא כבד נמצא בעלייה מתמדת.‏ חברות שילוח,‏ מחסנים לוגיסטיים,‏ מפעלי מזון ושתייה,‏ רשתות קמעונאות ואפילו מוסדות ממשלתיים – כולם מחפשים נהגים מוסמכים.‏

במיוחד אחרי השחרור,‏ מדובר בהזדמנות פז להתחיל קריירה יציבה עם הכנסה קבועה.‏ לא מעט נהגים מתחילים כנהגי חלוקה,‏ ובהמשך מתקדמים לנהיגת סמיטריילרים או ניהול צוותי הובלה.‏

המגוון הרחב של אפשרויות התעסוקה מבטיח כי כל חייל משוחרר עם רישיון C1 או רישיון C  יוכל למצוא מסלול שמתאים לו – בין אם הוא מחפש עבודה קרובה לבית או נסיעות ארוכות בארץ.‏

משכורות ותנאים – כמה באמת מרוויחים נהגי משא כבד בתחילת הדרך?

השאלה הראשונה שכל חייל משוחרר שואל היא "כמה מרוויחים?‏".‏ לפי נתוני ענף ההובלה,‏ נהגי משא כבד מתחילים מרוויחים כ-10,000–12,000 ₪ בחודש,‏ ולעיתים אפילו יותר, אם הם עובדים בשעות נוספות או לילות.‏

בנוסף,‏ התנאים כוללים לרוב רכב צמוד,‏ בונוסים על עמידה ביעדים והטבות סוציאליות מלאות.‏ נהגים בעלי רישיון E שמסכימים לבצע נסיעות מורכבות או עבודה במשמרות לילה יכולים להגיע למשכורות גבוהות בהרבה מהממוצע במשק.‏

עבור חיילים משוחררים,‏ מדובר בקפיצה ישירה לקריירה מכניסה – ללא צורך בלימודים ממושכים או השקעות גדולות.‏

שילוב בין לימודים ועבודה – איך אפשר לנצל את הרישיון כדי לממן תואר או קורסים?

נהיגה על משאיות יכולה לשמש לא רק כמקצוע קבוע אלא גם כמנוף ללימודים אקדמיים.‏ חייל משוחרר עם רישיון למשאית יכול לעבוד במשמרות חלקיות או גמישות,‏ ולממן לעצמו תואר,‏ קורס מקצועי או הכשרה נוספת.‏

הכנסה יציבה לצד מימון לימודים מאפשרת לחיילים לא לוותר על שאיפות אקדמיות,‏ ועדיין להחזיק בסיס כלכלי חזק.‏ רבים מהנהגים הצעירים משלבים בין עבודה לוגיסטית ביום ללימודים בערב,‏ ובכך יוצרים לעצמם אופק רחב יותר לעתיד.‏

יתרונות תעסוקתיים מול אזרחים – למה מעסיקים מעדיפים נהגים בעלי רקע צבאי?

מעסיקים יודעים שחיילים משוחררים מביאים איתם משמעת,‏ אחריות ומסירות.‏ אלו ערכים שנלמדים בצבא והופכים לנכסים אמיתיים בעולם העבודה האזרחי.‏

כאשר נהג צעיר מגיע לראיון עם רישיון C או רישיון C1 וניסיון צבאי מוכח,‏ הוא נחשב לעובד אמין ובשל יותר.‏ לכן לא נדיר שחיילים משוחררים "עוקפים" מועמדים מבוגרים יותר בדרך לקבלת התפקיד.‏

העדפה זו בולטת במיוחד בחברות גדולות שצריכות נהגים לוגיסטיים או נהגי חלוקה בקנה מידה רחב.‏

איך לעבור מצבא לאזרחות בלי לבזבז זמן על חיפוש עבודה?

אחד היתרונות הגדולים ביותר של חיילים משוחררים עם רישיון E הוא זמן הקליטה הקצר.‏ בשוק שבו יש מחסור חמור בנהגים,‏ הביקוש כל כך גדול שהחיילים נקלטים כמעט מיידית.‏

חברות רבות מקיימות ירידי תעסוקה ייעודיים לחיילים משוחררים,‏ עם חוזים אטרקטיביים ותנאים טובים.‏ מי שמגיע עם רישיון מתאים יכול להתחיל לעבוד תוך שבועות ספורים מהשחרור.‏

המשמעות היא מעבר חלק מהשירות הצבאי לקריירה אזרחית,‏ ללא תקופה ארוכה של חיפושי עבודה או הכשרות נוספות.‏

למה לימודים בשרייבר בי"ס לנהיגה הם קפיצת המדרגה הנחוצה ללימודי רישיון E?

רישיון משא כבד הוא לא רק פיסת נייר – הוא כרטיס כניסה לעולם מקצועי מלא הזדמנויות., כחלק מבית הספר לנהיגה בגדול בישראל, יצא לנו לעבוד עם המון גופים, אזרחיים וצבאיים כגון צה"ל, ויצא לנו לשמוע על המון בוגרים מרוצים ובטוחים ביכולות שלהם.

בוגרי ביה"ס לנהיגה שלנו,‏ בין אם הם למדו אצלנו בשיעורי נהיגה לרכב פרטי,‏ משאית מכל סוג שהוא ואפילו על אופנוע,‏ מספרים שההכשרה סיפקה להם מידע פרקטי ותאורטי מספק כדי להרגיש בטוחים בכבישים. היתרון האמיתי טמון בשילוב של רישיון מקצועי עם ליווי נכון.‏ כאן בדיוק נכנס שרייבר בי‏"ס לנהיגה,  שמעניק לתלמידיו לא רק הכשרה טכנית אלא גם הבנה מעמיקה של השוק והזדמנויות תעסוקה.‏

מחפשים ללמוד נהיגה על משאיות משא כבד? צרו קשר כבר היום!‏

לקבלת פרטים נוספים:

רוצה לקבל משרייבר
הצעת מחיר אטרקטיבית?

תג אמון הציבור

לימודים נוספים:

אהבתם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

מאמרים נוספים

לוגו שרייבר לימודי נהיגה על רקע שקוף
שרייבר - בית ספר לנהיגה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם בית ספר לנהיגה >>
לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה, למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות.